Mai mult ca niciodată, informația este prezentă peste tot, în medii tot mai diverse, atractive, la îndemână, indiferent de vârstă.
Oricine are acces, dacă nu la sursa primară a informației, la re-editarea și “share-uirea” ei, transformând faptul obiectiv într-unul subiectiv, manipulativ, ostentativ, trunchiat ș.a.m.d.
Cum putem discerne ce e adevărat de ce e “contaminat”?
Ce e, de fapt, o știre?
Cum putem să îi învățăm pe copiii nostri să facă diferența și, implicit, să se protejeze și să interpreteze informația prin “filtre” cât mai curate?
Dincolo de demersul teoretic/ didactic, propun o “conferinta de presa” altfel.
Prin jocuri de rol, cazuri concrete de știri și dezbateri, într-un mod informal și adaptat vârstei, îmi propun să îi fac să conștientizeze câteva dintre “capcanele” dezinformării și, în același timp, să le deschid o ușa spre ceea ce înseamnă meseria de jurnalism.
Sunt absolventă a Facultății de Litere, Filosofie și Istorie (Română-Franceză) și a Facultății de Științe Politice și ale Comunicării (Jurnalistică-Engleză, teză de licență- “Minciuna în mass media”), cu o experiență în jurnalism de 20 de ani (reporter, redactor, moderator și realizator de emisiuni la TVR Timișoara), Formator de formator și, de câțiva ani, antreprenor. Și, nu în ultimul rând, mamă a trei copii, de aici și preocuparea pentru parenting și pedagogie.
Unde: Timisoara sau localitati limitrofe, in cadrul scolilor
Durata: 2 ore, cu pauza
Cand: in cadrul programelor informale
Cum: la invitatia cadrelor didactice
De ce: pentru exersarea gandirii critice
Cine: elevi de la clasa a treia in sus
Multumesc!
Laura Dumbrava